Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dla rodziców

życzenia dla babci i dziadka


ogłoszenie warsztaty


ogłoszenie


Drodzy Rodzice 

12 LISTOPADA 2024r w naszym przedszkolu odbędą się uroczyste obchody z  okazji Narodowego Dnia Niepodległości. Zwracamy się z prośbą o ubranie dzieci tego dnia w stroje galowe.

Dziękujemy.


PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA 

Serdecznie zapraszamy Rodziców dzieci z grupy I na uroczystość PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA, które odbędzie się 30.10.2024r. (środa) o godzinie 9:30.


Standardy Ochrony Małoletnich


Serdecznie witamy wszystkie Przedszkolaki i Rodziców po wakacyjnej przerwie. Mamy nadzieje, że wypoczęci i z uśmiechem na twarzy wracacie w nasze przedszkolne progi.
Szczególnie ciepło witamy naszych nowych podopiecznych, którym życzymy szybkiej adaptacji oraz nawiązania wspaniałych przyjaźni. Wszystkim członkom naszej przedszkolnej społeczności życzymy dużo radości, słońca oraz wielu sukcesów w rozpoczynającym się roku szkolnym.


W roku szkolnym 2023/24 w naszym ogrodzie zrealizowany został projekt na utworzenie punktu dydaktycznego sfinansowany ze środków uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. W ramach projektu w ogrodzie pojawiło się wiele nowych atrakcyjnych elementów dzięki, którym nasze przedszkolaki będą mogły zgłębiać wiedzę przyrodniczą poprzez prowadzenie obserwacji, a także aktywnie uczestniczyć w życiu naszego ogrodu opiekując się zasadzonymi roślinami.

W ogrodzie postawiono altanę, która umożliwi nam prowadzenie zajęć dydaktycznych niezależnie od warunków atmosferycznych. Pojawiła się stacja meteorologiczna i tablice dydaktyczne oraz ścieżki sensoryczne. Ptaki i owady zyskały nowe budki i domki. W donicach posadzone zostały rośliny. Zakupiony został także sprzęt, który pozwoli nam dbać o nasz ogród.

 


Czy wiecie, że w Szwecji mieszka prawdziwa księżniczka? Dzieci z naszego przedszkola przygotowały krótki filmik z pytaniami do księżniczki Victorii.  6 czerwca to Narodowe Święto Szwecji (Nationaldagen). Z tej okazji życzymy wszystkim Szwedom wszystkiego najlepszego! Tego dnia będziemy świętować razem z Wami czytając książeczkę "Lotta z ulicy Awanturników" i jedząc cieplutkie bułeczki cynamonowe - kanelbullar.


W roku szkolnym 2023/24 realizowaliśmy w naszym przedszkolu projekt „Figury znamy matematykę kochamy”, na którego realizację zdobyliśmy dofinansowanie z fundacji mbanku.

Realizowane w ramach projektu zajęcia dydaktyczne stworzyły dzieciom okazję do rozwijania intuicji geometrycznych; utrwalenia znajomości figur geometrycznych, ich cech jakościowych; stworzyły także warunki do zbierania osobistych doświadczeń niezbędnych do tworzenia pojęć i umiejętności matematycznych, ale także budziły pokłady dziecięcej kreatywności.

Dzieci w trakcie zajęć pogłębiały wiedzę, stosowały ją w praktyce i utrwalały w działaniu podejmując aktywności obejmujące następujące bloki tematyczne:

  1. Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.
  2. Klasyfikowanie i przeliczanie figur geometrycznych.
  3. Zabawy z wykorzystaniem robota Doc, mat do kodowania i plansz sudoku.
  4. Geometria w sztuce – zabawy plastyczne z wykorzystaniem podświetlanych stołów i transparentnych figur.

Zaprojektowane w ramach projektu działania oparte były na metodach aktywizujących. Wykorzystanie atrakcyjnych pomocy dydaktycznych zakupionych dzięki otrzymanemu dofinansowaniu znacząco wpłynęło na aktywność i zaangażowanie dzieci w proponowane zajęcia co przełożyło się na osiągane przez nie efekty.

Dzieci dostrzegały, rozpoznawały i nazywały podstawowe figury geometryczne; dostrzegały określone kształty w otaczających je przedmiotach; kontynuowały rozpoczęte rytmy; układały kompozycję z figur według wzoru i własnych pomysłów.

Tworzyły zbiory, porównywały liczebność ich elementów;  przeliczały na konkretach; dopełniały zbiory według podanych wskazówek.

W trakcie realizacji projektu wykorzystywane był robot Doc, dzieci programowały robota w taki sposób aby dotarł on do określonej figury znajdującej się na planszy.

Dzieci ćwiczyły analizę i syntezę wzrokową, doskonaliły spostrzegawczość i koncentrację uwagi.

Poznały twórczość Pabla Picassa i tworzyły prace inspirowane jego obrazami.

Wspólnie z rodzicami i rodzeństwem dzieci tworzyły prace plastyczne uczestnicząc w  Konkursie plastycznym „W krainie figur geometrycznych” dzięki czemu miały kolejną okazję do utrwalenia wiedzy zdobytej w trakcie realizacji projektu.

Doświadczenie  zdobyte w trakcie realizacji projektu będziemy wykorzystywać w planowaniu dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Zakupione i wykonane przez nauczycielki pomoce dydaktyczne znacząco wzbogacą naszą bazę dydaktyczną i staną się podstawą do tworzenia kolejnych scenariuszy zajęć matematycznych, konkursów i projektów edukacyjnych z zakresu edukacji matematycznej i nie tylko.

 


W dniach 15.05- 09.06.2023 w naszym przedszkolu realizowaliśmy projekt „W zielone gramy, matematykę kochamy”. Na jego realizacje otrzymaliśmy dofinansowanie z mFundacji Mbanku. Za otrzymane fundusze zakupiliśmy pomoce dydaktyczne i artykuły papiernicze niezbędne do przeprowadzenia zaplanowanych działań dydaktycznych.

Główne cele projektu to:

  • wzbogacenie wiedzy dzieci o środowisku przyrodniczym;
  • kształtowanie wrażliwości na naturalne piękno i zasobność lasu;
  • wielozmysłowe poznawanie środowiska przyrodniczego;
  • kształtowanie u dzieci postawy proekologicznej;
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych dzieci.

W ramach projektu zostały przeprowadzone następujące działania:

- zajęcia dydaktyczne we wszystkich grupach, prowadzone w blokach tematycznych;

- zajęcia dydaktyczne w ogrodzie przedszkolnym;

- konkurs plastyczno-techniczny dla dzieci i rodziców „Drzewa to nasze skarby”;

- wystawa prac plastycznych w ogrodzie przedszkolnym podczas Pikniku Rodzinnego;

- wystawa prac plastycznych w Bibliotece Miejskiej Filia nr 28.

W prowadzone działania zaangażowane były wszystkie nauczycielki i grupy. Zajęcia były dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Dzieci doskonaliły swoje umiejętności z zakresu edukacji matematycznej jednocześnie zgłębiając wiedzę dotyczącą lasu, drzew, zwierząt zamieszkujących to środowisko oraz ekologii.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- układanie puzzli xxl w ogrodzie.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- grupy wybierają swoje drzewa.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- zabawa dydaktyczna , klasyfikowanie.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- zabawa dydaktyczna utrwalenie wiadomości na temat drzew.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- zabawa dydaktyczna , przeliczanie w zakresie 10.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- zabawa dydaktyczna, przeliczanie.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- zabawa dydaktyczna poznajemy rodzaje drzew, przeliczamy w zakresie 10.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- zabawa dydaktyczna, tworzymy obrazy nie używając kartek, przeliczamy liście.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- układamy puzzle - części drzewa.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- tworzymy makietę lasu.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- wystawa prac plastycznych i makiet lasu stworzonych p[rzez wszystkie grupy na pikniku.

Projekt "W zielone gramy matematykę kochamy"- wystawa prac dzieci w Bibliotece Miejskiej.


W naszym przedszkolu w grupie  III od 17 kwietnia do 31 maja realizowany będzie Projekt „ABC Empatii”. Projekt będzie realizowany na podstawie książki  „ABC EMPATII, BO WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI” W. Czepczyńskiego, Ż. Kupczyk, K. Muzyka- Jacheć. Realizacja projektu ma przybliżyć i wyjaśnić dzieciom często dla nich niezrozumiałe, wykraczający poza granice ustalonych zasad zachowania. Ukształtować pozytywne postawy społeczne u dzieci, a także zwiększyć świadomość w zakresie funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Pokazać świat, wytłumaczyć językiem dziecka, że wszyscy jesteśmy tacy sami, niezależnie od stanu  zdrowia i  mamy takie same potrzeby, plany,  marzenia oraz  wyjaśnić różnice w sposobie funkcjonowania.

Cele ogólne projektu.:
1.Ukazanie dzieciom czym jest niepełnosprawność.
2. Wyjaśnienie przyczyn niepełnosprawności
3. Wzbudzenie empatii, uwrażliwienie na potrzeby osób z niepełnosprawnościami
4. Pokazać, jak nowe technologie pomagają osobą z niepełnosprawnością
5. Wyjaśnić i pokazać, że wszyscy mamy takie same marzenia, plany i potrzebujemy kontaktu z innymi.
6. Uwrażliwienie dzieci na inny niż ich własny stan zdrowia.
 
Projekt będzie podzielony na kilka tematów:
1.    „ Aparat” i  „Szyfr” – osoby z niepełnosprawnością słuchu, czyli kto?
2.    „Biała laska” – niewidomy – czyli kto?
3.    „ Bateria” – c to jest cukrzyca?
4.    „Księżniczka” – zespół Downa.
5.    „Asik” -czym jest spektrum?
6.    „Gepard” blizny to blizny – o czym tu dużo mówić.
7.    „ Świst” – czym jest astma?
8.    „Żółw” – niepełnosprawność intelektualna.
9.    „ Tancerz” – co to jest ADHD?
10.   „ Urodziny” – mózgowe porażenie dziecięce.
11.   „ Perełka” – nowotwór- czyli nowy twór.
 

Dzieci poprzez słuchanie opowiadań,  pogawędki, zabawy, prace plastyczne, karty pracy będą uczyły się empatii i zrozumienia, a historia Zosi i Maksa oraz ich przyjaciół – Alicji, Eryka, Tomka, Kai i wielu innych przybliżą funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością, aby na koniec każde dziecko wiedziało, że (na pozór) różnimy się od siebie, a WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI.


 

W roku szkolnym 2021/22 nasze przedszkole realizowało projekt „Programujesz i rozumiesz” finansowany z grantu przyznanego nam przez MFundacje mBanku.

Dzięki otrzymanym funduszom we wszystkich grupach pojawiły się roboty, a dzieci mogły uczestniczyć w zajęciach wprowadzających je w świat programowania.

Aby zaprogramować robota dziecko musi myśleć kilka ruchów na przód, uważnie obserwować tor poruszania się robota, orientować się w przestrzeni  niezależnie od kierunku jazdy DOCa.  Doskonali zdolność logicznego myślenia i inteligencje przestrzenną. Dziecko wprowadzane jest  w metody pracy programistów i określone sposoby postępowania ze złożonym problemem, który dzielony jest na mniejsze fragmenty. W trakcie zabawy uczy się ono na błędach, koryguje je, wykonuje zadania stopniowo i cierpliwie. W celu wykonania zadania musi liczyć pola, rozróżniać kolory, dźwięki, litery itd. Zabawa w trybie gry, oraz praca zespołowa i w parach rozwija także zdolności społeczne. Robot w trakcie zabawy wydaje polecenia, mówi dzieciom że się nudzi, zachęca do wykonania zadań co motywuje dzieci do działania.

Bloki tematyczne zrealizowane we wszystkich grupach:

Rozwijanie orientacji w przestrzeni

Podczas zabaw dzieci utrwaliły znajomość nazw części ciała i kierunków, kształtowały i doskonaliły umiejętność poruszania się w przestrzeni w określonych kierunkach. Dzieci zostały także zapoznane z zasadami działania robota i sposobem jego programowania, oraz poruszania się po planszy. Zadania stawiane przed dziećmi w ramach proponowanych zadań były oczywiście dostosowane do ich możliwości. Robot w grupach młodszych miał do pokonania zdecydowanie prostsze trasy.

Dostrzeganie rytmów i regularności.

W trakcie zajęć dzieci wykonywały zadania związane z dostrzeganiem rytmów i regularności. Przy pomocy robota, któremu planowały i programowały trasę zdobywały w odpowiedniej kolejności  ilustracje i układały je kontynuując rozpoczęty przez nauczycielkę rytm.

Liczenie i przeliczanie, klasyfikowanie

Uczestnicząc w zajęciach dzieci przeliczały i klasyfikowały liczmany, a także rekwizyty. Programowały robota w taki sposób, aby dotarł do pola, na którym znajdowała się właściwa liczba elementów lub ilustracja przedmiotu potrzebna w procesie klasyfikacji.

Doskonalenie intuicji geometrycznej.

W trakcie zajęć dzieci wykonując poszczególne zadania doskonaliły umiejętność rozpoznawania i nazywania figur. Doskonaliły spostrzegawczość, rozwijały intuicje geometryczną, a także  kreatywność.

Zapoznanie z zapisem graficznym cyfr.

Dzieci uczestnicząc w zajęciach doskonaliły umiejętność rozpoznawania cyfr i liczb w zależności od ich możliwości, a także umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

Zadania tekstowe.

Dzieci ze starszych grup rozwiązywały zadania tekstowych na miarę swoich możliwości, a przy pomocy robota tworzyły do nich ilustrację lub układały działania.

W ramach projektu w naszym przedszkolu przeprowadzono również konkurs plastyczno-techniczny „Robot moich marzeń”, w którym dzieci brały udział wraz z rodzicami. Przedszkolaki miały okazję przekazać wiedzę zdobytą na zajęciach rodzicom i dziadkom. Odbyła się także Rada szkoleniowa „Matematyka w przedszkolu”.